Títols

Amb el Llenguatge musical 6è nivell arribem al que hauria de ser el fonament de la formació musical de qualsevol alumne. Correspon al III dels VIII graus del mètode del P. Ireneu. Per un cantó hauria d'assegurar l'autonomia i la comprensió del llenguatge musical a aquells que en faran un ús funcional per desenvolupar-se en activitats instrumentals o vocals. Per l'altre hauria de garantir una base sòlida a aquells alumnes que vulguin iniciar els estudis professionals de música.
El llibre està distribuït en nou unitats que es poden treballar en profunditat durant un curs acadèmic, entenent que la dedicació actual al llenguatge musical no té, en general, la intensitat que es requeriria, i diferents annexos per a aquells que tinguin la possibilitat d'aprofundir-hi una mica més. La programació manté la línia que proposa el P. Ireneu i que Santi Riera va adaptar ja fa més de vint anys per a les escoles de música: el cant, i la cançó tradicional, com a eina musical a partir de la qual descobrim i construïm el llenguatge musical, el solfeig mental, el transport, la memorització, la improvisació, la flexibilitat del solfeig relatiu, la lectura intervàl·lica, l'entonació tonal, la polirítmia i la polifonia com a procediments habituals que desenvolupen en els alumnes les capacitats intel·lectuals i sensorials que els permeten comprendre i aprendre la música en la seva globalitat. Tot sense perdre de vista que el llibre és sempre un punt d'arribada i no de partida i que serà l'habilitat del professor la que conduirà l'alumne a descobrir-ne les màximes possibilitats.