Títols

CAPLLETRA 63. Tardor, 2017

 

Jordi Redondo. Sobre les fonts dels exempla fabularia de la Disputa de l’ase.

Lluís Quintana Trias. La consciència de l’irreal en Ronda naval sota la boira de Pere Calders.

Gabriel Bibiloni. El lèxic català del segle xix: els hispanismes del Labèrnia.

Juan Carlos Tordera Yllescas. Em sap greu d’insistir-hi. La preposició de davant d’infinitiu I: infinitiu i mode.

Monogràfic

«Noves perspectives per a l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica», coordinat per Mariona Casas-Deseures i Llorenç Comajoan-Colomé.

Introducció.

Mariona Casas-Deseures / Carme Durán / Xavier Fontich. La construcció del coneixement gramatical en aprenents d’educació primària i secundària: algunes aproximacions a l’aprenentatge del verb.

Núria Bastons / Llorenç Comajoan-Colomé / Oriol Guasch /Teresa Ribas. Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a primària, secundària i en l’ensenyament d’adults.

Hossein Nassaji. Com integrar un focus en la gramàtica a les classes comunicatives de llengua.

Marie Nadeau. La implementació d’una nova gramàtica pedagògica: obstacles i oportunitats a partir de l’experiència al Quebec francòfon

Anna Camps / Marta Milian. Cap a una gramàtica per a l’ensenyament: definició i caracterització.

Carmen Rodríguez-Gonzalo / Felipe Zayas. La relación entre conocimientos gramaticales y el aprendizaje de prácticas discursivas: el adjetivo como ejemplo

Ressenyes

Table of contents