La lectura en català per a infants i adolescents
0 comentari/s Visitat 3317 Cops
ISBN: 978-84-9883-582-3
Data de publicació: 02/04/2013
Nombre de pàgines: 310
Format: llibre
Col·leció: Biblioteca Sanchis Guarner
Matèria: Llengua

Portada en alta resolució:

PVP : 15.00 €


La primera part d'aquesta obra, veritablement innovadora, revisa estudis, analitza dades i interpreta un escenari on els lectors d'unes determinades edats i les seues lectures són les peces claus. La segona descriu un model d’anàlisi per investigar pràctiques de lectura i l'aplica a una experiència concreta, model de bones pràctiques. La tercera secció proposa polítiques de lectura que indubtablement, si es duen a terme, poden crear l’escenari cultural òptim que volem en un futur pròxim.



Pròleg per Vicent Simbor
Benvolgut lector
I. Història de la lectura per a infants i adolescents en català
1. Els principis de la lectura per a infants
1.1 La inexistència d’una literatura per a infants
1.2 Una lectura didàctica i moralista
1.3 El segle xviii: un canvi d’orientació
2. La consolidació lectora a Europa
2.1 La societat del segle XIX
2.2 El circuit de lectura
2.3 Els relats populars que esdevingueren clàssics juvenils
2.4 Les lectures per a infants al llarg del segle XIX
2.5 Els llibres escrits per a un públic infantil en català
3. La literatura per a infants i joves des de 1900 fins a 1959
3.1 La societat, l’educació, la lectura i els infants
3.2 El circuit literari en els primers trenta anys
3.3 Des de 1930 a l’acabament de la guerra d’Espanya
3.4 La llarga postguerra
4. Els autors que marquen lectures: Riba, Folch i Torres i Anglada
4.1 La lectura elitista i la popular: Carles Riba i Josep Maria Folch i Torres
4.2 La lectura política: El més petit de tots
5. La dècada dels seixanta: transició i consolidació 160
5.1 Una generació sense llibres, una literatura sense futur
5.2 La creació d’un circuit cultural de lectura
5.3 Descripció de la producció de llibres
5.4 Una col·lecció paradigmàtica: Els grumets de La Galera
6. La lectura en català al País Valencià
6.1 Els antecedents
6.2 El període de les voluntats: de 1939 a 1970
6.3 Les primeres obres: de 1970 a 1982
6.4 Una data clau: 1983
6.5 De 1984 fins a la fi de segle
II. La investigació de la lectura
7. La investigació sobre les pràctiques de lectures
7.1 Els actors
7.2 L’objecte
7.3 Els objectius
7.4 Les dades
7.5 Els assoliments i indicadors
7.6 Els mètodes
7.7 Les tècniques
7.8 Les fases de la investigació
7.9 La comunicació de resultats
8. L’estudi d’un cas «Municipi lector»
8.1 Procés de la investigació
8.2 El rol de l’investigador
8.3 Les dades i l’avaluació del projecte
8.4 Les etapes de la investigació
8.5 L’avaluació de resultats: els assoliments
III. Les polítiques de lectura
9. La lectura en la documentació legislativa
9.1 La lectura en cultura
9.2 La lectura en educació
9.3 La lectura en la documentació del País Valencià
9.4 Una nova concepció legislativa de la lectura
10. Les polítiques escolars i públiques
10.1 El Pla de Lectura de Centre
10.2 Les polítiques de lectura
Referències bibliogràfiques
Índex d’autors, obres i matèries


0 Comentari sobre :La lectura en català per a infants i adolescents»

Participa i escriu el teu comentari!

Escriu el teu comentari a continuació. Necessites ser membre per poder fer-ho Registra´t A la nostra web o Inicia sessió.